Monday, August 9, 2010

4 Ramadhan berbeza

*Edited from 3 Ramadhan berbeza from my previous blog. I wrote it to make sure that I won't forget all those special moments with all special persons in my life.


Ramadhan 2007

Masa ni zaman praktikal kat PETT.Best puasa masa ni sebabnya balik rumah awal,pukul 4 ke 4.30 entah lupa pulak.Kat office orang sibuk jual biskut raya, mercun pon ada.LOL.Besh2 discover tempat2 berbuka termasuk Restoran Nelayan.
Hmm..KLCC suasana puasa/raya best ok.Ttiba rindu.Sahur kat rumah pulak,paham2 jela camne.Seronok hari2 mak kejutkan dengan makanan semua dah siap.Isk.Saya rindu mak!:'(Saya harap saya boleh jadi kuat macam emak.Bangun awal,siapkan makanan & kejutkan anak2 dengan sabar.


Ramadhan 2008

Last puasa kat UTP.Kat UTP, sahur makan Twiggies dengan minum Nescafe tu macam menu wajib.Tu pon kadang2 sahur pukul 5 sambil tutup mata.Time nak buka puasa memang best.Pegi bazar sana sini sampai ke Batu Gajah saya,CikExRumet ngan Ct mencari makanan.Seperti biasa,saya selalu mencari Air Keladi or Air Katira.Berbuka depan PC sambil menonton cerita kegemaran atau main game memang sangat HEAVEN!!!Ni yang buat saya sangat rindu UTP..Isk.


Ramadhan 2009

Zaman last puasa sebagai bujang.;p Zaman kerja & zaman yang akan mungkin akan terus saya rindu.:'(Sometimes berbuka di rumah,sometimes saya buka kat Staff Room je dengan kawan2.Even sounds pathetic tapi seronok & meriah.Even break 40minit time tula nak makan,time tula nak rush pergi Maghrib kat surau Jusco yang kecik itu tapi tetap best.:)Break petang pergi ke Bazar depan Jusco yang meriah tu bersama kawan2 yang lain.Habis tudung berbau asap ayam percik.Seperti biasa saya yang kuat makan beli macam2.LOL.Kalau shift pagi & berpeluang berbuka kat rumah pon saya tetap pegi bazar untuk membeli menu kegemaran untuk orang2 kat rumah.Menu paling selalu: roti John dan tepung pelita.


Ramadhan 2010

First time puasa as a wife!:),first time puasa kat oversea. first time puasa tanpa emak kejut pagi2.:'(Belum pon puasa saya dah pokpek teringin macam2 kat makanan Malaysia.Camna ni?:'((Cis, orang sibuk fikir nak lebihkan ibadah, saya pulak sibuk teringat makanan.;p) Doakan saya tabah dan tetap happy seperti Ramadhan yang lepas dan juga lebih rajin beribadah. Saya juga nak melalui Ramadhan kali ni dengan riang gembira sebab ia mungkin bakal menjadi Ramadhan yang sentiasa saya ingat dan rindu.:)


SELAMAT BERPUASA!!!~~~~~~~~~~~


P/S - Saya tak beli langsung baju dan tudung raya untuk tahun ini ye.1 kejayaan di situ:)

5 comments:

  1. wOwwy~ mmg berbeza!!
    slamat menyambut ramadhan al mubarak~!!
    pOse jangan xpOse ye. :)

    ReplyDelete
  2. selamat berpuasa jugak!~~
    doakan aku pose penuh.ngee~~:D

    ReplyDelete
  3. slamat berpuasa cik ex-rumet!!!
    heeee...=)

    ReplyDelete
  4. selamat berpuasa dgn environment n status yg baru, semoga sumenye ok2 aje =)

    ReplyDelete
  5. wani.tita:slamat berpuasa utk awk jugak!!~~

    fizabakeman: heh.thanks.~~:D selamat berpuasa utk fiza jugak..:)

    ReplyDelete